Image

Landbouwmerk Amsterdam

De stad Amsterdam is al gevestigd als ‘merk’. De Dienst Ruimtelijke Ordening is benieuwd of dit merk ook een stimulans kan zijn voor lokale land- en tuinbouw producten.
Als Amsterdam gebruikt wordt voor de juiste producten kan dit het merk Amsterdam ook versterken. Studenten van de Minor City Marketing gaan onderzoeken op welke manier dit kan gebeuren en welke producten er gebruikt dienen te worden.

De Dienst Ruimtelijke Ordening (Amsterdam) treft voorbereidingen voor een landbouwvisie voor de Metropoolregio Amsterdam. De landbouwvisie geeft aanleiding om na te denken over de rol van de stad Amsterdam als drager van de landbouwproducten, geproduceerd en verkrijgbaar in de regio. Landbouwactiviteiten in Amsterdam zijn heel divers; van het snel toenemende aantal initiatieven op het gebied van stadslandbouw en agrarische producten uit de regio tot de import van producten via bijvoorbeeld de haven. 

Om welke producten het gaat is onderdeel van deze vraag, maar men kan denken aan chocola, bloemen, bepaalde groente, fruit en zuivel). Een merk dat staat voor een bepaalde kwaliteit en een merk dat investeringen in de Metropoolregio interessant maakt.