Image

Prijsvraag krimpgemeenten

Studenten gaan in opdracht van de burgemeester van Amsterdam voor drie steden een communicatieconcept ontwikkelen.
Sluis, Delszijl en Heerlen zijn bevriende steden van Amsterdam. Voor deze steden gaan studenten alleen of in een groep van maximaal drie personen op zoek naar de krachten en brengen deze in kaart. Dit doen ze onder andere door een nacht in de gekozen stad te verblijven, gesprekken te voeren en te observeren. Wat maakt de stad uniek en aantrekkelijk?

Vervolgens bedenken de studenten een creatieve campagne waarmee de gekozen stad zich kan profileren. Een onderdeel van de campagne voeren de studenten ook zelf uit. Hierin moet ook op zoek worden gegaan naar een interactie met de stad Amsterdam. Het uiteundelijke doel van het opgestelde plan is om jonge mensen uit de gekozen krimpgemeenten te laten zien dat het aantrekkelijk is om er te wonen. 

Er zijn veel mogelijkheden waaraan gedacht kan worden: het uitdragen van culturele hoogtepunten, het organiseren van culturele uitwisselingen, het onder de aandacht brengen van streekproducten, het inzetten van boegbeelden in Amsterdam uit de krimpgemeenten, etcetera. 

De prijs
De winnaar van deze prijsvraag ontvangt 1000 euro per persoon, met een maximum van drie personen, te besteden aan een opleiding of congres in het binnen- of buitenland naar keuze! De prijs wordt overhandigd door de burgemeester van Amsterdam. Alle deelnemers van dit project zijn daarnaast uitgenodigd in de ambtswoning met de burgemeester.

Beluister hieronder een radiofragment van AmsterdamFM over de prijsvraag: