Een stage met impact

In Amsterdam en Utrecht dragen we al jaren bij aan verschillende maatschappelijke vraagstukken met onze stageprojecten. Van het ondersteunen bij lessen over digitale vaardigheden, tot het bijdragen aan de integratie van statushouders door middel van sport. Sommige van deze projecten lopen zelfs al 10 jaar, anderen gaan dit studiejaar voor het eerst van start. Spannend! We zijn dan ook erg benieuwd hoe de nieuwe stagiaires tegen het komende jaar aankijken. Wat zijn hun verwachtingen? Waar kijken ze naar uit?

Daarom spreken we vandaag met onze StuCo’s Isa en Casey. Zij gaan dit jaar de projecten EduCoach en DigiCoach coördineren.

 

Isa EduCoach

Isa (23) studeert Toegepaste Psychologie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is studentcoördinator bij EduCoach, een project waarbij wij ons al 10 jaar samen met gemeente Amsterdam en verschillende taalscholen inzetten om de taalvaardigheid van volwassen in Amsterdam te verbeteren.

 

 

Casey DigiCoach

Casey (29) studeert ook Toegepaste Psychologie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is studentcoördinator bij DigiCoach. In dit project coacht een team van studenten bewoners in Amsterdam-West in digitale vaardigheden.

 

 

Zeg, wat is dat eigenlijk: een StuCo?

Isa: “Dat is een afkorting!”

Casey: “Ja, StuCo staat voor studentcoördinator. Dat is de functie die wij als stagiaires van Academie van de Stad hebben!”

 

Vertel! Wat is jullie eerste indruk van het project wat jullie gaan coördineren?

Isa: “Ik ben heel blij dat ik bij EduCoach ben ingedeeld. Taal is hartstikke belangrijk om goed mee te kunnen doen in de maatschappij. En het aantal vluchtelingen in Nederland neemt toe. Het is dus van groot belang dat mensen de taal hier snel kunnen leren. Ik denk dat de opzet van het project EduCoach hier echt bij kan helpen, omdat de cursisten op een laagdrempelige manier worden gestimuleerd om in de praktijk met de taal te oefenen.” 

“Taal is hartstikke belangrijk om goed mee te kunnen doen in de maatschappij.”

Casey: “Ik ben ook erg blij met DigiCoach! Ik vind het leuk om met een oudere doelgroep te werken, omdat ik zelf een onderneming heb die zich vooral op jonge mensen richt. De afwisseling hier vind ik dus erg leuk. Net zoals dat taal belangrijk is om mee te kunnen in de maatschappij, zijn digitale vaardigheden dat tegenwoordig ook.”

 

Waar zien jullie jezelf over een half jaar?

Isa: “Over een half jaar zitten we op de helft van het project. Ik hoop mijn plek te hebben ingenomen als begeleider van de EduCoaches en zelfverzekerd met de opdrachtgevers om te gaan. Ik wil dan ook aan de studenten zien dat ze echt het gevoel hebben dat ze ergens aan bijdragen, en dat mijn begeleiding dáár dan weer aan heeft bijgedragen.”

Casey: “Ik hoop heel druk te zijn! Ik hou ervan om lekker bezig te zijn. In het begin is het altijd even wennen en opstarten, dat merk ik nu ook. Ik verwacht over een half jaar echt m’n plekje te hebben gevonden en goed contact te hebben met de opdrachtgevers en de DigiCoaches.”

“Ik vind het leuk om met een oudere doelgroep te werken, omdat ik zelf een onderneming heb die zich vooral op jonge mensen richt. De afwisseling hier vind ik dus erg leuk.”

 

 We wensen jullie heel veel succes de komende tijd!

Isa & Casey: Dank je wel!

 

Benieuwd naar de projecten die Isa en Casey de komende periode coördineren? Hou onze website in de gaten of neem een kijkje op de project pagina!