Aan de ene kant zijn er uitdagingen, zoals bezoekers die meerwaarde van een fysiek bezoek aan de binnenstad niet meer ervaren. Zij zien niet meer de meerwaarde van een bezoek aan een winkel in de stad. Daarnaast kan de stad minder bezoekers trekken aangezien het lastiger is in de binnenstad om afstand te houden. Daardoor kan de bezoeker zich onveilig voelen. Vervolgens is het lastig voor ondernemers om overeind te blijven door het minder aantal bezoekers in de binnenstad.
Aan de andere kant biedt ‘het nieuwe normaal’ kansen om de propositie van ondernemers opnieuw te bekijken. Wat hebben ze bijvoorbeeld nodig hebben om relevant te blijven? De Corona-periode houdt voorlopig nog wel even aan. Daarbij is er ook iets blijvend veranderd. Er zijn bijvoorbeeld verschillende processen zijn versneld in gang gezet. Denk aan het gebruik van de openbare ruimte, ruimte voor voetgangers, fietsparkeren, etc. De studenten doen onderzoek naar de leefbaarheid in de binnenstad in ‘het nieuwe normaal’. Als eindproduct maken de studenten documentaires over verschillende straten in de binnenstad die worden gepresenteerd tijdens een Corona-proof movie middag.