Van concept naar realisatie

Tijdens het eerdere project hebben studenten Communicatie en Multimedia Design creatieve concepten ontwikkeld om de taken en verantwoordelijkheden van de handhaving beter over te brengen op de inwoners van Amersfoort. In dit vervolgproject vertalen Young Professionals de concepten naar tastbare en uitvoerbare producten. Denk aan een interactieve Snapchat-filter, een educatief kwartetspel, de mascotte ‘Handhavik’ en een lespakket voor scholen. Daarna worden deze middelen ontwikkeld, getest en verfijnd, zodat ze optimaal aansluiten bij de doelgroep.

Educatie en bewustwording

Een onderdeel van Vervolg Handhaving Helder is het lespakket voor basisscholen. Dit pakket is ontworpen vanuit het gedachtegoed ‘jong geleerd is oud gedaan’ en om leerlingen zo op een speelse en interactieve manier kennis te laten maken met de taken van handhavers. Door scholen actief te benaderen en in gesprek te gaan met docenten en leerlingen, wordt gezorgd dat het pakket goed aansluit bij de behoeften van het onderwijs en een blijvende impact heeft.

Doelstellingen

Het doel van Vervolg Handhaving Helder is niet alleen om creatieve communicatie te versterken, maar ook om een bijdrage te leveren aan een veilige en verbonden stad. Door de taken van handhavers toegankelijk en begrijpelijk te maken, willen we ervoor zorgen dat hun werk meer waardering krijgt. Ook zorgen de studenten ervoor dat hun werk beter zichtbaar is in het dagelijks leven van de inwoners van Amersfoort.

Met dit project zet de gemeente Amersfoort opnieuw een stap richting een sterker gevoel van betrokkenheid en waardering voor de handhaving in de stad.

 

Wil je meer weten over het project Handhaving Helderder?

Neem ontact op met de projectcoördinator:

Britt ten Bergen
britt@academievandestad.nl
06 1554 4334