Aanvragen van reisproduct

Deze proef om ouderen gratis OV aan te bieden heeft als doel om ouderen met een krappe beurs meer bewegingsvrijheid te geven en kansen te geven om sociale contacten aan te knopen. Het aanvragen van deze OV-kaart is echter niet altijd gemakkelijk voor deze doelgroep, omdat een groot deel van de ouderen niet digitaal vaardig is en er bij de aanvraag een flink aantal stappen gezet moet worden. Zo moeten de ouderen bijvoorbeeld eerst een persoonlijke OV chipkaart hebben om het gratis reizen aan te kunnen zetten. Bij de aanvraag van de OV chipkaart komt ook weer een heel aantal digitale stappen kijken. Om hen hierbij te helpen kunnen ze bellen naar een helpdesk die hen telefonisch door de stappen begeleid of kunnen ze terecht bij een aantal informatiepunten gevestigd in verschillende Bibliotheken verspreid over de provincie. Deze hulplijnen komen er echter ook niet altijd uit. 

 

OV Superoplossers schieten te hulp

De twee Young Professionals worden ingeschakeld wanneer de helpdesk of het informatiepunt bij de Bibliotheek er niet uitkomt. Zij zullen ter plekke of telefonisch de tijd nemen voor de ouderen om samen uit te zoeken welke stappen er gezet moeten worden en hoe ze dat het beste kunnen doen. Daarnaast zullen ze de provincie zelf in de uitvoering van de pilot ook helpen bij het opstarten van de proef vanuit het provinciehuis en zullen ze gaan meten of de pilot voldoet aan de doelstellingen die initieel opgesteld zijn. 

 

Eindbijeenkomst OV Superoplossers

De Young Professionals zullen het project afsluiten met een eindbijeenkomst met daarin een presentatie van hun werkzaamheden voor de opdrachtgever en andere betrokkenen.

 

 

OV Superoplossers